rice_farm.jpgFőképp a csapadékos vidékek tartják nagy becsben. Nagyon sokféle rizs létezik, tájegységenként eltérő, melyik fajtával milyen viszonyban állnak az ott élők.
Megkülönböztetünk: hosszú szemű (pörgős fajta), rövid szemű (tapadós), számtalan aromás rizst is ismernek, lényegében ahány tájegység, annyiféle rizs létezik.
A rizs szénhidrát, melynek a napi egyensúly megtartásához 50-60 %arányban kell részt vennie a táplálkozásban. De ez összetett szénhidrátokra vonatkozik (gabona, burgonya, zöldség). Az egyszerű szénhidrátok, mint például a cukor, energiabombaként hat a szervezetre, de a robbanás nyomán gyors visszaesés, energiahiány lép fel (mivel több szénhidrátot juttatunk a szervezetbe)
A rizs összetett szénhidrát, magas rosttartalommal és B-vitaminnal, de emellett fehérjét és fontos aminosavakat is tartalmaz.
A rizscsalád igen népes, ki kell emelni a hántolatlan barnarizst, mely tartalmazza a növény összes értékes elemét. Tovább kell főzni, mint a fehér rizst, sőt előáztatni is érdemes, és durvább formájú, mint a hántolt testvérei, viszont rendkívül tápláló.
Szerepet játszik az egészséges étkezés és egészséges életmód kiművelésében. A finomított élelmiszerek minimálisra csökkentése, vagy teljes kitiltása a mindennapi táplálkozásból hosszabb, egészségesebb életet, lassabb öregedési folyamatokat eredményez.

Akkor táplálkozol egészségesen, ha saját szervezeted igényeit, valamint külső körülményeidet egyaránt figyelembe veszed.


nishiki.jpg haitai_brown.jpg